Het vierkante boekformaat is een directe verwijzing naar ZERO kunst, maar tegelijk een moeilijke grafische keuze. Het boek valt hierdoor namelijk heel breed open, wat visueel vaak moeilijk te appreciëren valt. Tegelijkertijd leidt de verfrissende compositie van tekst en beeld de lezer met plezier door de hele catalogus.
Het verschil in typografie tussen de broodtekst, de voetnoten en de tijdlijn die een kwartslag naar links is gedraaid, maakt het boek zeer toegankelijk. Het boek is chronologisch opgebouwd en geeft een uitgebreid overzicht van de hele ZERO beweging, inclusief een groot arsenaal aan reproducties van bekende en minder bekende ZERO kunstenaars. Het zware letterbeeld past heel goed bij het onderwerp en is tegelijk zeer eenvoudig en met veel zorg gemaakt. De verschillende soorten tekst en beeld zijn als een puzzel in elkaar gezet zonder de leeservaring hierdoor te bemoeilijken.
Het vierkante boekformaat is een directe verwijzing naar ZERO kunst, maar tegelijk een moeilijke grafische keuze. Het boek valt hierdoor namelijk heel breed open, wat visueel vaak moeilijk te appreciëren valt. Tegelijkertijd leidt de verfrissende compositie van tekst en beeld de lezer met plezier door de hele catalogus.
Het verschil in typografie tussen de broodtekst, de voetnoten en de tijdlijn die een kwartslag naar links is gedraaid, maakt het boek zeer toegankelijk. Het boek is chronologisch opgebouwd en geeft een uitgebreid overzicht van de hele ZERO beweging, inclusief een groot arsenaal aan reproducties van bekende en minder bekende ZERO kunstenaars. Het zware letterbeeld past heel goed bij het onderwerp en is tegelijk zeer eenvoudig en met veel zorg gemaakt. De verschillende soorten tekst en beeld zijn als een puzzel in elkaar gezet zonder de leeservaring hierdoor te bemoeilijken.