OMP109.1 en OMP109.2, de titels zijn nogal lang, zijn twee opeenvolgende boeken over een onderzoek omtrent muziek. Can You Hear Me — Music Labels by Visual Artists gaat dieper in op platenlabels gesticht en gerund door beeldend kunstenaars.
The Magic Circle: On The Beatles, Pop Art, Art-Rock and Records is een analyse van conceptuele albums die de wereld van muziek en kunst met elkaar verbinden, waarbij The Beatles’ Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band als vertrekpunt werd genomen. Beide boeken zijn telkens in twee kleuren gedrukt, de tekst in één kleur, de afbeeldingen en uitgelichte tekst in een ander.
De titel komt binnenin de spread telkens terug, samen met het paginanummer. Het verschil tussen de broodtekst en de voetnoten is heel duidelijk. Op die manier zorgt de zeer verzorgde typografie dat het boek vlot en overzichtelijk te lezen is. De uitgelichte delen in de tekst springen er uit en zijn zo ook heel gemakkelijk terug te vinden. Het verschil tussen de spreads is ook groot genoeg waardoor je nooit verloren geraakt in het boek. Het algemene tekstbeeld is dan wel vrij vet, toch komt het heel rustig over, mede dankzij de eenvoudige speelse cover van beide boeken.
De jury was zeer overtuigd door de degelijkheid, zowel typografisch als bindtechnisch (genaaid gebrocheerd) en de rust die beide delen uitstralen.
OMP109.1 en OMP109.2, de titels zijn nogal lang, zijn twee opeenvolgende boeken over een onderzoek omtrent muziek. Can You Hear Me — Music Labels by Visual Artists gaat dieper in op platenlabels gesticht en gerund door beeldend kunstenaars.
The Magic Circle: On The Beatles, Pop Art, Art-Rock and Records is een analyse van conceptuele albums die de wereld van muziek en kunst met elkaar verbinden, waarbij The Beatles’ Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band als vertrekpunt werd genomen. Beide boeken zijn telkens in twee kleuren gedrukt, de tekst in één kleur, de afbeeldingen en uitgelichte tekst in een ander.
De titel komt binnenin de spread telkens terug, samen met het paginanummer. Het verschil tussen de broodtekst en de voetnoten is heel duidelijk. Op die manier zorgt de zeer verzorgde typografie dat het boek vlot en overzichtelijk te lezen is. De uitgelichte delen in de tekst springen er uit en zijn zo ook heel gemakkelijk terug te vinden. Het verschil tussen de spreads is ook groot genoeg waardoor je nooit verloren geraakt in het boek. Het algemene tekstbeeld is dan wel vrij vet, toch komt het heel rustig over, mede dankzij de eenvoudige speelse cover van beide boeken.
De jury was zeer overtuigd door de degelijkheid, zowel typografisch als bindtechnisch (genaaid gebrocheerd) en de rust die beide delen uitstralen.