De cover blijft heel anoniem, de typografie is sober en niet opvallend en de kleurkeuze springt daar ook niet boven uit. Maar niets is minder waar, het boek geeft een documentaire kijk op de gewelddadige misdrijven in België tussen 1982 en 1985 door de Bende van Nijvel. De vader van de auteur was één van de 28 slachtoffers die toen vielen. Met de Zwitserse binding valt het boek heel goed open en toont op die manier de verzameling aan informatie, waaronder bewijsmateriaal, op een heel formele manier die goed past bij het onderwerp.
De papierkeuze en printkwaliteit zijn heel goed, maar van de typografie was de jury niet ondersteboven. De paginamarkering en het letterbeeld bij de lopende tekst en de index zijn alle te aanwezig en vormen een groot verschil met de typografie op de omslag. Ondanks deze typografische minpunten was de jury overtuigd door de samenhang van vorm en inhoud.
De cover blijft heel anoniem, de typografie is sober en niet opvallend en de kleurkeuze springt daar ook niet boven uit. Maar niets is minder waar, het boek geeft een documentaire kijk op de gewelddadige misdrijven in België tussen 1982 en 1985 door de Bende van Nijvel. De vader van de auteur was één van de 28 slachtoffers die toen vielen. Met de Zwitserse binding valt het boek heel goed open en toont op die manier de verzameling aan informatie, waaronder bewijsmateriaal, op een heel formele manier die goed past bij het onderwerp.
De papierkeuze en printkwaliteit zijn heel goed, maar van de typografie was de jury niet ondersteboven. De paginamarkering en het letterbeeld bij de lopende tekst en de index zijn alle te aanwezig en vormen een groot verschil met de typografie op de omslag. Ondanks deze typografische minpunten was de jury overtuigd door de samenhang van vorm en inhoud.